Whatsapp Whatsapp
Telefon Hemen Ara

Jinekomasti

Jinekomasti Nedir?

Jinekomasti erkek meme dokusunda meydana gelen büyümedir. Erkekler de çok sık rastlanılan meme rahatsızlığıdır. Erkekler de görülen bu rahatsızlık yaygın olarak %30 oranlarına ulaşmaktadır. Özellikle obez hastalarda çok sık görülür. Memede biriken yağ birikimidir. Memede meydana gelen büyüme genellikle glandüler dokuda çok fazla görülür. Hormonal dengesizlikler, alkol ve kullanılan vücut geliştirme ilaçları da bu hastalığın başlangıcıdır. İlerlemeyen vakalar da ilaçla tedavisi de mümkündür. İlaçla yanıt alınmadığı zaman tedavi olarak liposuction yöntemi kullanılır.

Jinekomastinin Nedenleri

Hormonal bozukluklar, Testosteron azlığı, östrojen artışı, testis tümörleri, bazı kanser türleri ve kullanılan uzun süreli ilaç sonucunda jinekomasti meydana gelir. Aşırı kilo alıp verme, alkol ve uyuşturucu kullanımı da bu rahatsızlığa neden olmaktadır. Şikayeti olan hastaların ilk olarak doktor kontrolünden geçerek detaylı bir araştırma yapmaları gerekir.

Jinekomasti kendi içinde 3’e ayrılır;

• İlk olarak kadın memesine benzeyen ama süt üretmeyen meme bezleri bulunur.
  • Yağlı jinekomasti denilen bir diğer tipi ise meme besi dokusunda artış olmayan ve sadece meme bölgesinde yapılanma olan çeşididir. Genellikle alkol kullanımında ve sık sık kilo alıp verme sonucunda meydana gelir.
  • Sonuncusu ise karışık tip olarak adlandırılır.

Meme Büyümesi Neden Olur?

Jinekomasti rahatsızlığını tetikleyen belli etkenler bulunur. Hormonal değişiklikler, sadece kadınlarda olduğu düşünülse de erkeklerde de östrojen hormonunun salgılanması ve testosteron hormon salgılanmasının azlığı nedeniyle erkeklerde de görülür. Ergenlik dönemindeki Meme büyümesi üç yıl içerisinde normal haline geri döner. Ancak 50 yaş üstü erkeklerde bu durum çok sık görülür.

Prostat kanserinin önlenmesinde kullanılan ilaçlar, antidepresan ilaçları, antibiyotikler düzenli olarak kullanıldığı zaman erkeklerde meme dokusunun da şişmesine neden olur. Aynı zamanda kemoterapi gibi ağır tedaviler gören erkeklerde bu durumdan çok sık etkilenir. Hipertansiyon tedavisi için kullanılan birtakım ilaçlar da meme dokusunda ciddi anlamda artış meydana getirir. Günlük hayatta kullanılan alkol ve sigara gibi zararlı maddeler de jinekomasti belirlenmesinde en etkili olan alışkanlıklardır.

Hormonal dengesizliğe yol açan bazı sağlık sorunları da jinekomastiyi tetikler. Testis ve hipofiz tümörleri, böbrek ve karaciğer yetmezliği, kötü beslenme, obezite gibi sağlık sorunları bu durumu etkiler. Bu sebeple hormon dengesi çok önemlidir. Yaptığımız birçok ameliyatta en önemli hedefimiz başarı ve hastanın kendini her şekilde iyi hissetmesidir. Merak ettiğiniz birçok ameliyat türleri hakkında bizden bilgi alabilirsiniz. Popo büyütme estetiği hakkında öğrenmeniz gereken tüm bilgilere ulaşabilirsiniz.

Kimler Jinekomasti Riski Altındadır?

• Ergenler.
  • Yaşlılar.
  • Anabolik steroid ve androjen kullananlar.
  • Karaciğer, böbrek ya da tiroit hastalığı olanlar ve Klinefelter sendromlular jinekomasti riski altındadırlar.

Jinekomasti’nin Belirtileri Nelerdir?

• Memelerde gözlenen;
  • Şişiklik.
  • Ağrı.
  • Hassasiyet.
  • Bir ya da iki meme ucundan sıvı gelmesi gibi belirtiler jinekomasti belirtilerindendi.

Jinekomasti Korsesi

Jinekomasti korsesi medikal bir üründür. Jinekomasti ameliyatından sonra korse sürekli kullanılmalıdır. Ameliyat sonrası yapılması gerekenler size ayrıntılı şekilde belirtilecektir.

Meme Büyümesini Önlemek İçin Ne Yapmalı?

Ergenlik döneminde meydana gelen meme büyümesi hormonal bir durum olduğu için önlenebilmesi çok da mümkün değildir. Ancak önlemler alınarak bu rahatsızlığın riski azaltılır. Bu noktada erkeklerin sigara alkol ve uyuşturucu kullanımını en kısa sürede bırakmaları gerekir.

Meme büyümesini engellemek için kullanılan ilaçlar bu tedavi de işe yarayabilir. Ancak bu tedavinin işe yarayabilmesi için erkenden teşhis çok önemlidir. Doktor tarafından verilen bu ilaçları mutlaka düzenli olarak kullanılması gerekir.

Hormonla Tedavideki amaç erkeklerdeki düşük testosteron seviyesini çıkarmaktır. Testosteron seviyesi düşük olan hastalarda meme dokusunun büyümesi tedavisinde hormanla jinekomasti tedavisi uygulanır.

Ameliyat Sonrası İyileşme Süreci

Ameliyat sonrasında yaşanan süreç ameliyatın tekniğine göre farklılıklar gösterir. Tedavide vaser veya lazer liposuction tercih edilirse iyileşme süreci de hızlanmış olur. Yağ dokusuna bağlı olarak yapılan lazer liposuction uygulamasında 3 hafta sonunda sonuçlar olumlu yönde ilerler.

Cerrahi müdahale gerektiren durumlar da ise genellikle genel anestezi adı altında gerçekleşir. Kişi operasyon sonrasında aynı gün taburcu edilir. Bölgede ödem ve şişkinlik görülmesi normaldir. Ancak bu durum birkaç hafta içerisinde kendiliğinden geçer. Kol ve omuzları çok fazla hareket ettirmeden ve hareket alanınızı sınırlı tutarak kısa sürede iyileşme sürecine girebilirsiniz.

Jinekomasti Ameliyatı Ücreti Ne Kadar?

Jinekomasti ameliyatı 2020 ücretini öğrenmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.